Paraméterek beállítása
A NAV Online számla funkció paramétereinek beállítása a Törzsadatok kezelése funkcióban, a Pénzügy és számlázás funkcióban érhető el. Minden vállalkozásnak egy paraméter sora van, melynek tartalmát a Módosítás funkcióval lehet beállítani. Sem új sort felvenni, sem meglévőt törölni nem lehet. Kizárólag az adatok beállítására van lehetőség.
A paramétereknek van egy Érvényes jelölése, mely azt jelzi, hogy a megadott paraméterek megfelelően be vannak állítva. Ezt az adminisztrátornak kell beállítania. A kapcsolat létrehozásához azonban ellenőrizni kell azt, a képernyő bal oldalán lévő NAV feladás teszt funkcióval. Amennyiben a kapcsolatot sikeresen létre lehet hozni, a paraméterek megkapják az Ellenőrzött jelölést. A NAV feladás teszt funkció egészen addig piros színnel jelenik meg, amíg a paraméterek nem kerülnek ellenőrzésre.
A hibák elkerülése végett érvénytelenre állított paraméterek esetén a táblázat sora mályva színnel jelenik meg.
FONTOS: érvénytelen és ellenőrizetlen paraméterek esetén cégeknek 100.000 forint feletti ÁFA tartalommal rendelkező számla nem állítható ki.
NAV paraméterek
A számla feladás paraméterei egyrészt a törvény által meghatározottak, másrészt a felhasználó által definiálhatók. Előbbiek csak olvashatók, és csak a tájékoztatás végett jelennek meg a paraméter táblázatban.
FONTOS: minden paramétereket érintő változtatás a rendszer által naplózva van. A paraméterek átállítása időben visszamenőleg lekövethető.
▪Ellenőrzött: azt jelzi, hogy a paraméterek ellenőrizve lettek a NAV feladás teszt funkcióval. Csak olvasható. Amennyiben nem szerepel pipa a jelölőnégyzetben, nem működik az Online számla funkció. ▪Vállalkozás: cég neve. Több cég egyidejű használata esetén a paraméterekhez tartozó céget jelöli. Csak olvasható. ▪Tranzakciós kód: a rendszer által kezelt egyedi, cégspecifikus beküldési azonosító. Csak olvasható. ▪Felhasználónév: a NAV rendszerében regisztrált technikai felhasználó neve. ▪Jelszó: a technikai felhasználóhoz megadott jelszó. ▪Aláírókulcs: a technikai felhasználóhoz generált aláírókulcs. ▪Cserekulcs: a technikai felhasználóhoz generált cserekulcs. ▪NAV Token lejárat ideje (mp): a NAV által meghatározott token lejárati idő. ▪Beállított Token lejárat idő (mp): a felhasználó által meghatározott token lejárati idő. Célszerű a megadott NAV lejáratnál kisebb értéket beálltani. ▪NAV Áfa limit: a törvényileg meghatározott beküldési számlánkénti Áfa alsó határa. ▪Beállított Áfa limit: a felhasználó által meghatározott számlánkénti Áfa alsó határa. Nem lehet magasabb, mint a NAV Áfa limit. ▪XML csomag tételszáma: az egy üzenet csomagban elküldött számlák számát határozza meg. Értéke 1 és 100 között lehet. ▪Kimenő NAV üzenet verziója: a NAV kommunikációhoz kapcsolódó, kérés struktúráját azonosító verziószám. ▪Bejövő NAV üzenet verziója: a NAV kommunikációhoz kapcsolódó, kérés struktúráját azonosító verziószám. ▪NAV URL: NAV által meghatározott elérési útvonal (URL cím). ▪Beküldési hiba címzettje (email): A megadott e-mail címre érkeznek a feladással kapcsolatos üzleti üzenetek (figyelmeztetések és hibák). ▪Technikai hiba címzettje (email): A megadott e-mail címre érkeznek a technikai problémával kapcsolatos üzenetek (figyelmeztetések és hibák). ▪Adószám ellenőrzés lejárata: az adószám ellenőrzését követően az aktuális dátumtól számítva ennyi napig lesz érvényesnek tekintve az adószám. Az adószám érvényessége (érvényességének végső dátuma) az itt megadott napok alapján lesz beállítva és legközelebb a megadott napok lejárata után ellenőrzi újra a rendszer az adószámot. ▪Adószám ellenőrzés módja: oCDV: Adószám ellenőrzése csak CDV (az adószám ellenőrzési algoritmusa) alapján történik. oCDV + NAV opcionális: Adószám ellenőrzése először CDV alapján történik, majd, ha van rendelkezésre álló NAV kapcsolat, akkor a NAV felé is elküldésre kerül. oCDV + NAV kötelező: Adószám ellenőrzése először CDV alapján történik, majd a NAV felé is elküldésre kerül. Amennyiben nincs elérhető NAV kapcsolat, az adószám érvénytelen lesz tekintve és a számla nem állítható ki. ▪Számla feladás módja: oCsak NAV limit: A NAV által előírt Áfa határt veszi figyelembe a rendszer. oBeállított limit kötelező adószámmal: a beállított Áfa érték feletti számlák kerülnek beküldésre úgy, hogy minden esetben kötelező az adószám megadása. oBeállított limit opcionális adószámmal: a beállított Áfa érték feletti számlák kerülnek beküldésre úgy, hogy csak a NAV Áfa limit feletti számlák esetében kötelező az adószám megadása. ▪Érvényesség kezdete: a paraméterek alkalmazásának kezdő dátuma. A törvény szerint ez az időpont 2018.07.01., de a tesztelés idején átállítható korábbi dátumra is. 2018.07.01. után ez a dátum nem módosítható. ▪Érvényes: az jelzi, hogy megadott felhasználói beállítások érvényesek. Amennyiben nem szerepel pipa a jelölőnégyzetben, nem működik az online számla funkció. ▪Rögzítés dátuma: az adatok rögzítésének dátumát jelöli. ▪Rögzítő felhasználó: a rögzítést végző felhasználó. ▪Módosítás dátuma: az utolsó adatmódosítás dátuma. ▪Módosító felhasználó: az utolsó módosítást végző felhasználó.
A szolgáltatás naprakész működését mind a VIPBox mind a NAV oldaláról le lehet ellenőrizni. Erre szolgálnak a VIP szolgáltatás teszt és a NAV feladás teszt funkciók. A VIP szolgáltatás teszt funkció azt ellenőrzi, hogy a rendszernek sikerült-e összekapcsolódni a VIPBox kommunikációs szolgáltatással. A NAV feladás teszt funkció azt ellenőrzi, hogy a belső VIPBox kommunikációs modul tud-e kommunikálni a NAV rendszerével.
|