Új termék létrehozása
|
A VIPBox menüben válassza ki a Készlet kezelést, majd az almenüben kattintson a Termék kezelés menüpontra. A jobb oldali menüben érhető el a Termék nyilvántartás funkció.
|
A termék nyilvántartás képernyőn többféle módon hozható létre új termék. Az egyik lehetőség az Új termék felvitele a menüben. Ekkor egy üres termék képernyő jelenik meg, mely adatait helyesen kitöltve és az OK gombra kattintva létrejön az új termék.
A másik lehetőség, egy már létező termék adatainak lemásolása. Ekkor célszerű egy közelítőleg egyező termékből kiindulni. A terméket kikeresve akár a gyorsmenüből, akár a menüből a Másolás funkciót kell kiválasztani. Ez esetben a kiválasztott termék adataiból egy új képződik, átemelve annak adatait, majd rögtön a termék módosítási funkcióval folytatódik a művelet. A szükséges módosítások elvégzését követően az OK gombra kattintva mentésre kerülnek a módosított adatok.
Termék másolását követően a Mégse gomb hatására a másolási funkció eredménye nem törlődik, csak az adatokon végzett módosítások kerülnek visszavonásra.
|
Partnerek karbantartása
|
A VIPBox menüben válassza ki az Ügyfél kapcsolat menüpontot. A középső menüben érhető el a partnerek nyilvántartása funkció.
|
A partner nyilvántartás képernyőn a menüben érhető el az új partner felvitele. Kiválasztva a funkciót az üres partner adatlap jelenik meg, mely segítségével minden fontos partner adat kitölthető. A partner nyilvántartási képernyő a legtöbb ügyfél kiválasztó listánál elérhető, a gombra kattintva.
A partnerek gyors rögzítésének egy másik lehetősége az alkalmi partner felvitele. Ez a funkció a beszerzések és értékesítések rögzítésekor érhető el, a partner kiválasztó listánál megjelenő gombra kattintva. Ebben az esetben csak a partnerek legfontosabb adatainak rögzítésére van mód, mint név, székhely cím és adószám.
|
Beszerzés rögzítése
|
A VIPBox menüben válassza ki a Készlet kezelést, majd az almenüben kattintson a Raktári feladatok menüpontra. A jobb oldali menüben érhető el a Beszállítások és kiszállítások nyilvántartása funkció.
|
A Beszállítások és kiszállítások nyilvántartása képernyőn ki kell választani a Beszállítások lapfület. Ekkor a menüben az Új beszállítások menüpont almenüjeként elérhetővé vállnak a beszállítással kapcsolatos mozgásnemek, mint Beszerzés, vagy Visszavételezés.
Új beszerzés rögzítésekor automatikusan a termék kiválasztó képernyő jelenik meg, ahol a kívánt termékek kijelölését és a beszerzésbe történő beemelését követően megadható a beszállító, a szállítási és fizetési feltételek, valamint beállíthatók a termékek mennyisége és árai. A termékek összeállításából kilépve megadhatók még a fuvarozási és betárolási adatok, majd le kell zárni az beszerzést.
Lezáráskor kérésre a program automatikusan betárolja a beszerzett mennyiségeket, valamint lehetővé teszi a beszerzési számla ugyancsak automatikus legenerálását is.
|
Értékesítés indítása
|
A VIPBox menüben válassza ki a Készlet kezelést, majd az almenüben kattintson a Raktári feladatok menüpontra. A jobb oldali menüben érhető el a Beszállítások és kiszállítások nyilvántartása funkció.
|
A Beszállítások és kiszállítások nyilvántartása képernyőn ki kell választani a Kiszállítások lapfület. Ekkor a menüben az Új kiszállítások menüpont almenüjeként elérhetővé vállnak a kiszállítással kapcsolatos mozgásnemek, mint Értékesítés, vagy Visszáru.
Új értékesítés indításakor automatikusan a termék kiválasztó képernyő jelenik meg, ahol a kívánt termékek kijelölését és az értékesítésbe történő beemelését követően megadható a vevő, a szállítási, árukiadási és fizetési feltételek, valamint beállíthatók a termékek árai. A termékek összeállításából kilépve le kell zárni az értékesítést.
Az értékesítés lezárásával elérhetővé válnak a számlázási funkciók. Gyors számlázást választva csak a számla dátumait és fizetési módját lehet módosítani. Részletes számlázás esetén a számla minden adata és tételei is módosíthatóvá vállnak.
A számla elkészítésével a lefoglalt mennyiség leemelésre kerül a készletből, az értékesítés tételei automatikusan kitárolásra kerülnek.
|
Gyors számla készítés
|
A Be- és Kiszállítások lekérdezésénél és egy adott értékesítés, vagy beszerzés módosításakor érhetők el a számlázási funkciók. A Gyors számla és Részletes számla között az a különbség, hogy előző esetében csak a számla fizetési módja és a számla dátumai módosíthatók, míg utóbbi esetében a számla minden adata változtatható.
|
A Gyors számla funkció kiválasztásakor megjelenő képernyő csak a legfontosabb, az értékesítés létrehozásakor még nem megadott adatokat tartalmazza. Módosítható a számlán megjelenő termékek megnevezése, a számla példányszáma, valamint a fizetési adatok és a számlán szereplő dátumok.
Attól függően, hogy milyen fizetési mód került kiválasztásra, lehetőség van Nyugta, vagy Számla készítésére. Nyugta esetén nem készül nyomtatvány, az kizárólag a pénztárgépbe történő beütés és a blokk, mint nyugta átadása műveletének adminisztrálására szolgál. Számla választása esetén kinyomtatódik a számla.
|
|